Inici | Oferta Educativa | Primària

Primària

Al llarg de l’etapa de Primària, el nostre alumnat treballa les competències bàsiques transversals necessàries per tal d’assegurar el seu desenvolupament personal.

Les competències a desenvolupar durant l’Educació Primària

Les finalitats bàsiques d’aquesta etapa educativa són proporcionar a l’alumnat un marc d’aprenentatges que el permetin iniciar-se en l’adquisició de les competències bàsiques i en l’aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges.

Al llarg de l’etapa de Primària, el nostre alumnat treballa les competències bàsiques transversals necessàries per tal d’assegurar el seu desenvolupament personal i així posar els pilars d’una formació basada en l’autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu: conèixer els elements bàsics de la llengua, l’entorn geogràfic, la història i les tradicions que li permetin arrelar-se al país, i poder participar en la construcció d’un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.

El projecte pedagògic de Primària pretén:

  • Fer acompanyament proper dels nostres alumnes.
  • Crear un espai de convivència agradable.
  • Impulsar projectes innovadors per fomentar un aprenentatge significatiu i natural.
  • Les competències bàsiques són l’eix vertebrador del procés educatiu i en síntesi, les competències bàsiques són les vuit següents:

Competència comunicativa lingüística i audiovisual

És la capacitat de saber comunicar oralment (conversar, escoltar i expressar-se), per escrit i amb els llenguatges audiovisuals, fent servir les tecnologies de la comunicació, amb la gestió de la diversitat de llengües, amb l’ús de diferents suports i tipus de text i amb adequació a les diferents funcions.

Competència artística i cultural

És el coneixement, comprensió i valoració crítica de diferents manifestacions culturals i artístiques, tradicionals o no, que s’utilitzen com a font d’enriquiment i gaudi i es consideren com a part del patrimoni de cada cultura. També inclou la capacitat de crear produccions artístiques pròpies o expressar continguts a través de diferents mitjans artístics.

Tractament de la informació i competència digital

Es tracta de la cerca, captació, selecció, registre i processament de la informació, amb l’ús de tècniques i estratègies diverses segons la font i els suports que s’utilitzin (oral, escrit, audiovisual, digital) amb una actitud crítica i reflexiva. Requereix el domini de llenguatges específics bàsics (textual, numèric, icònic, visual, gràfic i sonor).

Competència matemàtica

És l’habilitat de comprendre, utilitzar i relacionar els nombres, les informacions que es presenten en forma numèrica i els aspectes espacials de la realitat. Inclou les operacions bàsiques, els símbols i les formes d’expressió i de raonament matemàtic, problemes i situacions relacionats amb la vida quotidiana, el coneixement científic i el món laboral i social.

Competència d’aprendre a aprendre

És l’habilitat per conduir el propi aprenentatge i ésser capaç de continuar aprenent cada vegada de manera més eficaç i autònoma d’acord amb els propis objectius i necessitats.

Competència d’autonomia i iniciativa personal

És l’adquisició de la consciència i l’aplicació d’un conjunt de valors i actituds personals interrelacionats, com la responsabilitat, la perseverança, el coneixement d’un mateix i l’autoestima, la creativitat, l’autocrítica, el control emocional, la capacitat d’elegir, d’imaginar projectes i portar endavant les accions, d’aprendre de les errades i d’assumir riscos.

Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

Mobilització de sabers que han de permetre a l’alumnat comprendre les relacions que s’estableixen entre les societats i el seu entorn i fer un ús responsable dels recursos naturals, tenir cura del medi ambient, fer un consum racional i responsable i protegir la salut individual i col·lectiva com a elements clau de la qualitat de vida de les persones. Inclou també el desenvolupament i l’aplicació del pensament cientificotècnic per interpretar la informació, predir i prendre decisions.

Competència social i ciutadana

Capacitat per comprendre la realitat social en què es viu, afrontar la convivència i els conflictes emprant el judici ètic que es basa en els valors i pràctiques democràtiques i exercir la ciutadania, actuant amb criteri propi, contribuint a la construcció de la pau i la democràcia i mantenint una actitud constructiva, solidària i responsable davant el compliment dels drets i obligacions cívics.

Els continguts curriculars

Els alumnes de Primària aprenen els continguts curriculars a través de projectes que proposem des de l’escola.

Àrees de coneixement:

  • Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura
  • Llengua estrangera
  • Coneixement del medi natural, social i cultural
  • Educació artística
  • Educació física
  • Matemàtiques
  • Educació per la ciutadania i els drets humans (al cicle superior)
  • Religió

Projectes de l’etapa

Sona escola

Formació musical extra amb col·laboració de l’Escola de Música Mestre Just i l’aportació de l’AMPA, alumnes de 3r i 4t de Primària.

Emprenedoria

Alumnat de 5è de Primària dedica una hora setmanal a emprendre l’aventura de crear una cooperativa.

Apadrinament lector

Els alumnes de cicle superior fan de padrins de lectura dels de cicle inicial i vetllen per l’aprenentatge lector del seu fillol.

Entorn interactiu Ninus

Entorn interactiu d’aprenentatge que permet que els alumnes estiguin en contacte amb continguts pedagògics mitjançant la projecció al terra.

Les emocions

Mostrar interès cap als altres estant atents a les seves expressions facials, que moltes vegades transmeten les emocions que sentim.

Així portem a terme els nostres projectes

Sona escolaSona escolaApadrinament lectorEls padrins transmeten als mes petits la passió per la lectura
Equip de 1r cicle de primària (1r i 2n)
  • Assumpció Borràs González

    Tutora de 1r A de Primària

    Especialista d'educació física i psicomotricitat

    sborras@maristes.com

  • Núria Porredon Palmés

    Tutora 1r B de Primària

    Especialista de Religió i Castellà

    nporredon@maristes.com

  • Montserrat Molins De Andrés

    Tutora de 2n A de Primària

    mmolins@maristes.com

  • Sandra Gamisans Ballester

    Tutora de 2n B de Primària

    Especialista de RoboTics

    sgamisans@maristes.com

Equip de 2n cicle de primària (3r i 4t)
  • Marc Corcelles Codina

    Coordinador 2n cicle de Primària

    Tutor de 3r A de Primària

    Especialista d'educació física

    mcorcelles@maristes.com

  • Assumpta Bartrolí Tutusaus

    Tutora de 3r B de Primària

    abartroli@maristes.com

  • Rocco Vitale

    Co-tutor 3r B de Primària

    rocco@maristes.com

  • Carla Codina Prats

    Tutora de 4t A de Primària

    Especialista d'Anglès i RoboTics

    ccodina@maristes.com

  • Mercè Balasch Pedrós

    Tutora de 4t B de Primària

    mbalasch@maristes.com

Equip de 3r cicle de primària (5è i 6è)
  • Ivan Closa Martínez

    Tutor de 5è A de Primària

    iclosa@maristes.com

  • Marta Mayoral Bosque

    Tutora de 5è B de Primària

    Coordinadora de 3r cicle de primària

    Especialista d’anglès

    mmayoral@maristes.com

  • Jordi Vivancos Caballero

    Tutor de 6è A de Primària

    Coordinador d'innovació pedagògica

    jvivancos@maristes.com

  • Maria Plazas Alern

    Tutora de 6è B de Primària

    m.plazas@maristes.com

Equip d'Especialistes
  • Mònica Ibañez González

    Especialista d’anglès

    Especialista de francès

    mibanez@maristes.com

  • Clàudia Bravin Malpassi

    Coordinadora 1r cicle de primària

    Especialista d'educació física

    cbravin@maristes.com

  • Marga Cuerva Riba

    Especialista de plàstica

    mcuerva@maristes.com

  • Olga Guix Castells

    Adjunt a direcció

    Especialista de música

    oguix@maristes.com

    igualada.sotsdir@maristes.cat

  • Noemí Pintó Rosés

    Cap d'estudis d'infantil i primària

    Especialista de matemàtiques i religió

    npinto@maristes.com

    igualada.ces1@maristes.cat

  • Natàlia Isant García

    Tutora de 6è B de primària

    Especialista d'anglès

    n.isant@maristes.com

  • Anna Leiva

    Especialista psicomotricitat i Educació Física

    aleiva@maristes.com

Portes Obertes Igualada

Contacta

Ens vols conèixer?

Concertem una visita

CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per comprovar si vostè és o no una persona real i impedir l'enviament automatitzat de missatges brossa.
Imatge CAPTCHA
Introduïu els caràcters que es mostren a la imatge.